لوازم یدکی

اهمیت کیفیت آرمیچر دریل مگنتی

اهمیت کیفیت آرمیچر دریل مگنتی

ضرورت کیفیت آرمیچر دریل مگنتی

آرمیچر دریل مگنتی، سیم پیچی است که بار به آن متصل شده و واحد تولید نیروی موتور در یک دریل مگنتی می‌باشد. لازم به ذکر است که استفاده مکرر و طولانی مدت از دریل مگنتی ممکن است به آسیب و خرابی آرمیچر آن منجر شده و نیاز به تعمیر و یا تعویض این قطعه را ضروری سازد. باید در نظر داشت که استفاده از نوع با کیفیت این قطعه و تهیه آن از مراکز معتبر عرضه و توزیع جهت بهینه‌سازی کارکرد و عملکرد دریل، بسیار ضروری می‌باشد.

نحوه جداسازی آرمیچر از دریل

کار بیش از حد دریل می تواند باعث شکسته شدن آرمیچر و سوختن سیم پیچ ها شود. برای بررسی آسیب و افزایش عمر آرمیچر، باید آرمیچر را از دریل جدا و بررسی کرد.

ابتدا، پیچ‌های دریل را باز ، سپس مجموعه موتور را بلند کرده و با بیرون کشیدن آرمیچر ، قطعه را از میدان مغناطیسی جدا کنید. وجود کثیفی زیاد در برس دریل را بررسی کرده و سپس آن را با پاک کننده برقی تمیز نمایید. سپس آرمیچر را از نظر علائم سوختگی همچون شکل‌گیری دوده بر روی آن بررسی نمایید.  درصورت مشاهده نشانه هایی از این علائم ، احتمالاً آرمیچر خراب است و باید تعویض و یا تعمیر شود.

لزوم تعمیر دریل مگنتی

علت گرم شدن آرمیچر چیست؟

گرما در آرمیچر، به دلیل بالا رفتن مقاومت مس در سیم پیچ تولید می‌شود. با گذشت زمان، مقاومت مس در برابر جریان الکتریسیته افزایش یافته و اتلاف انرژی را به صورت گرما تولید می‌کند که بسته به مقدار جریان، آرمیچر را بسیار داغ می‌کند.

بهترین مرکز عرضه و توزیع آرمیچر دریل مگنتی

در پایان شایان ذکر است که کلینیک ابزار به عنوان بهترین مرکز عرضه و توزیع آرمیچر دریل مگنتی، از جمله مراکز صاحب نام در این حوزه است که علاوه بر کیفیت ابزارهای مجموعه خود، به دلیل عرضه مستقیم این محصولات، توانسته است با قیمتی مشتری پسندتر! محصولات خود را به بازار عرضه نماید.

 

برای آشنایی بیشتر با قطعات یدکی دریل مگنتی، به مجله تخصصی ابزار برقی مراجعه نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.