تعمیرات ابزار آلات

مختصری در باب تعمیر بتن کن بوش

مختصری در باب تعمیر بتن کن بوش

ساخت و ساز های امروزی با ظهور بتن رنگ و بوی بسیار مستحکمی پیدا کرده ‌اند. ساختمان هایی که با اسکلت های بتن مسلح همراه شده ‌اند، اصولاً سازه هایی محکم با دوام بالا و بسیار سخت هستند. این ماهیت بتن است که می ‌تواند هر سازه ای را در مقابل هر نوع آسیبی محفوظ نگه دارد. این استحکام ذاتی بتن در مواقعی که می‌ خواهیم خود سازه را دچار تغییرات نماییم و یا به نوعی حذف کنیم، دردسرساز می ‌شود. به این سادگی ها نمی شود یک سازه بتنی را دچار تغییرات نمود. تخریب بتن یک عملیات بسیار سنگین و زمانبر است. عملیاتی که تجهیزات مخصوص به خود را می ‌خواهد. بتن کن، ابزار مناسب برای این گونه از عملیات ها می باشد. تجهیزی که همراه با قدرت بالای مته ی خود به راحتی می تواند قلب هر بتن مستحکمی را در هم بریزد. بتن کن های موجود در دست کارگران ایرانی غالباً از برند بوش می باشند. از این رو تعمیر بتن کن بوش همراه با خرابی های این تجهیز کارآمد در برنامه های کاری کارگران ساختمانی قرار دارد. تعمیر بتن کن بوش و یا هر برند دیگری از این تجهیز در ردیف تعمیر ابزار برقی قرار خواهد گرفت. چرا که بتن کن ها جز تجهیزات برقی هستند. البته انواع پنوماتیک این تجهیزات نیز وجود دارد؛ اما انواع متداول آنها که در سطح وسیعی کاربرد دارد، مدل های برقی آن می ‌باشد.

بتن کن چگونه تجهیزی است؟

بتن کن ها در جمع تجهیزات موتوری از بزرگترین و قویترین آنها محسوب می شوند. تجهیزاتی که به منظور عملیات تخریب، طراحی و ساخته می شوند. قدرت کارکرد انواع بتن کن آنچنان بالا است که از این تجهیز به راحتی می ‌توان در تخریب انواع سطوح غیر فلزی مانند انواع دیوار ها، سازه ها، پی های ساختمانی، سقف ها و… استفاده کرد. البته انواع بتن کن ها با اهداف گوناگون سوراخکاری، کنده کاری و حتی تخریب در سطح وسیع طراحی می شوند. این تفاوت در بهره ‌برداری انواع بتن کن باعث می ‌شود تا از این تجهیزات در اهداف گوناگون، از تأسیسات تا تخریب سازه ها استفاده شود. انواع بتن کن ها را می توان در دو دسته بندی قرار داد.

  • چهار شیار
  • پنج شیار

نوع چهار شیار که با عنوان SPS Plus شناخته می ‌شود، به جهت امور سبک مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما در انواع پنج شیار که با عنوان SPS Max شناخته می شوند، می ‌توانید شاهد قدرت بسیار بالایی در بتن کن باشید. بتن کن های پنج شیار انواع تکامل یافته ‌تر مدل های چهار شیار هستند و می ‌توانند همراه با پذیرش مته های بزرگتر، توان و قدرت بسیار بالاتری را در حین ضربه های خود ایجاد کنند. اصولاً دستگاه های بتن کن دارای سیستم‌ های میرایی لرزش (AVS) هستند. این سیستم می‌ تواند بازخورد ضربه های سنگین بتن کن را در حین عملیات به حالت میرا شده از بین ببرد و کمترین اثرات را به دستان کارگران وارد سازد.

تعمیر بتن کن بوش در نمایندگی تعمیر بوش آلمان

اگر شما از یک بتن کن بوش برای عملیات تخریب خود استفاده می‌ کنید، احتمالاً از کیفیت و کارایی این تجهیز آلمانی رضایت کامل خواهید داشت. چرا که بتن کن های بوش یکی از بهترین ها و در عین حال قویترین‌ های بازار هستند و کارایی را در کنار کیفیت قطعات عرضه خواهند کرد؛ اما به هر حال عملیات تخریب، عملیات ساده‌ ای نیست و بتن کن ها هر اندازه از کیفیت بالا در ساخت بهره ‌مند باشند، احتمال بروز عیب و یا خرابی در آنها وجود دارد. برای تمام کسانیکه از برند بوش استفاده می‌ کنند، موضوع تعمیر آن می‌ تواند یک داستان پیچیده باشد. ظرافت در ساخت این تجهیز در کنار استفاده از متریال های سخت و بادوام به همراه حساسیت در تولید و قدرت بالای بتن کن های بوش، تعمیر بتن کن را به یک امر ساده بدل نخواهد ساخت. ماجرایی که از هر تعمیرگاهی نمی‌ توان انتظار انجام دقیق آن را داشت. از طرفی خانواده ی انواع دریل های بتن کن بوش آنچنان وسیع است که از هر مجموعه ای نمی ‌توان انتظار تامین قطعات یدکی در هنگام تعمیر بتن کن بوش را داشته باشیم.

این موضوع باعث خواهد شد تا صاحبان بتن کن ها از برند بوش، همواره در جست و جوی نمایندگی تعمیر بوش آلمان باشند تا از طریق این نمایندگی ها علاوه بر تامین قطعات اصلی اقدام به تعمیر بتن کن بوش از راه اصولی و درست آن باشند.

تعمیر بتن کن بوش شامل کدام موارد است؟

تعمیر بتن کن بوش یک تعمیر تخصصی است. این تجهیز را نمی ‌توان به مانند یک دریل ساده مورد ارزیابی قرار داد. وجود قطعات بسیار زیاد، مکانیزم پیچیده، قدرت بالا در کنار استحکام قطعات تجهیز، تعمیر بتن کن بوش را در یک ماجرای کاملاً تخصصی وارد خواهد کرد. اصولاً خرابی ها در ماجرای تعمیر بتن کن بوش مربوط به سیستم های برقی این تجهیز می باشد. از خرابی موتور گرفته تا عدم عملکرد صحیح دکمه و کلید های برقی موجود در تجهیز. خرابی موتور اصولاً اصلی ترین مورد در تعمیر بتن کن بوش می باشد؛ اما عدم کارکرد موتور لزوما دلیل بر سوختن آن نیست. خرابی بلبرینگ ها، کاسه نمد ها، زغال های موتور و اتصالات می ‌توانند باعث عدم کارکرد موتور باشند.

از موضوع برقی در تعمیر بتن کن که خارج شویم، این تجهیز از یک سیستم پیچیده ی چرخ دنده ای بهره می برد. سیستمی که می تواند دور بالای موتور را که گشتاور پایینی دارد، به یک دوره پایین با گشتاور بسیار بالا تبدیل کند. این سیستم های انتقال مکانیکی از چندین قطعه ی دقیق مکانیکی شامل چرخ دنده ها، بلبرینگ ها، کاسه نمد ها و… تشکیل شده است. قطعاتی که در کنار هم می توانند قدرت بالای ضربه ای در بتن کن را ایجاد نمایند. آنچه مشخص است این قطعات در اثر کارکرد سنگین دائماً در حال فرسایش قرار دارند. از این رو در بررسی تعمیر ابزار برقی عمده خرابی ها در تعمیر بتن کن بوش شامل تعمیر تا تعویض این قطعات خواهد بود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.