درباره دستگاه‌ها

مته گردبر فلزات؛ معرفی، کاربرد و روش های استفاده از آن (قسمت دوم)

مته دریل گردبر

سطح مته گردبر با چه موادی پوشش داده می شوند؟

مته گردبر از جنس فولاد آلیاژی کربن دار و یا تنگستن – کاربید و یا مواد دیگر ساخته می شوند.  آنچه اهمیت دارد این است که این مته ها به صورت خام، قابلیت استفاده نخواهند داشت. به این معنا که باید سطح آن ها توسط مواد مناسب، پوشش داده شود.

اکسی سیاه (ایجاد مقاومت مته در برابر خوردگی – دوام مته)، نیترید تیتانیوم (دوام و استحکام مته)، نیترید آلیاژ مخلوط فلزات آلومینیوم – تیتانیوم (افزایش دوام و طول عمر مته).  نیترید مخلوط عناصر کربن و تیتانیوم (افزایش دوام و طول عمر مته) .  کربن (کاربرد برای مواد ساینده) و نیترید زیرکونیوم (مناسب برای ابزار صنعتی)، از مهم ترین مواد پوشش دهنده مته گردبر هستند.

 

قیمت مته دریل گردبر

کاربرد مته گردبر

مته های گردبر بر روی دریل و دریل مگنت نصب می شوند. برخی از این مته ها برای اجرای سوراخکاری روی انواع چوب به کار می روند. توسط مته گردبر هم روی MDF و هم روی چوب های معمولی می توان عملیات سوراخکاری را انجام داد . شکل ظاهری این مته، دایره ای و دندانه دندانه است.

مته گردبر مخصوص سوراخکاری چوب، می تواند عمق بیشتری را روی قطعه ایجاد کند. مته مخصوص سوراخکاری سرامیک، کاشی و سفال، لبه های U مانند دارد و عملیات کار را با راندمان بالا انجام می دهد.

رایج ترین و پرکاربردترین نوع مته گردبر، برای سوراخکاری فلزات آلیاژی، آهن و استیل به کار می رود . برای سوراخکاری فلزات نرم، دریل مگنت باید روی دور تند تنظیم شود؛ برای عملیات روی فلزات سخت، دور کند دریل مورد نیاز است.

انواع مته های میله شیاردار، سوراخ های گرد روی سطوح ایجاد می کنند .  جالب است بدانید نوع و مدل شیارها روی این نوع مته ها، طرح های متنوعی دارند .

سر برخی از این مته ها، 5 شیار دارد، که برای سوراخکاری انواع سنگ و بتن استفاده می شود.

بهتر است قبل از استفاده از مته ها قابلیت های آن ها را به دقت مطالعه کنید تا نه مشکلی برای دستگاه و نه برای مته پیش نیاید.

دریل مگنت هم مته ی مخصوص به خود را دارد و برای سوراخ کاری در فلزات انواع مته آهن موجود است با سایز های مختلف و قیمت های متفاوت . مته گردبر دریل مگنت از جدید ترین مته ها با قابلیت سوراخکاری یک ضرب در ورق با قطر زیاد میباشد . قیمت مته گردبر دریل مگنت بستگی به نوع و متریال آن دارد.

 

دستگاه جوش الکترو ولد

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.