معرفی ابزار

برای استفاده از دریل چگونه عمل کنیم؟

برای استفاده از دریل چگونه عمل کنیم؟

انتخاب یک دریل مناسب و نحوه ی استفاده از دریل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که در غیر این صورت نه تنها دریل بلکه به خودتان نیز آسیب وارد خواهد شد.

شما حتما باید علم استفاده از این وسیله را داشته باشید تا بتوانید با آن کار کنید. به اضافه اینکه رعایت نکات ایمنی در هنگام کار با این وسیله بسیار ضروری است.

برای اینکه بتوانید از دریل به درستی استفاده کنید و به طور مختصر به نحوه ی کار با ان آشنا شوید این پست را مطالعه کنید.

استفاده از دریل چگونه است؟

الف) قبل از انتخاب دریل مناسب، ابتدا باید کیفیت و نوع جنس سطح کار را بشناسید. و بعد دریل با مته ی مناسب این کار را انتخاب کنید.

چون در غیر این صورت هم سطح کار، آن مطلوبیت را نخواهد یافت و هم اینکه مته کیفیت خود را از دست می‌ دهد و کاملا کند شده و در اصطلاح می ‌گویند مته (سوخته) است.

و شما هم رضایتمندی لازم را از کار مورد نظر به دست نخواهید آورد. مثلاً برای سطوح گچی و سیمانی و یا بتنی استفاده از دریل با مته الماسه لازم است و برای سطوح فلزی و چوبی باید از مته ی فولادی بهره گرفت.

ب) برای استفاده از دریل شارژی از کامل بودن شارژ باتری مطمئن شوید و در صورتی که باتری آن از نوع نیکل کادمیومی است، قبل از شارژ مجدد باتری توجه کنید که شارژ آن کاملا تخلیه شده باشد.

و همچنین در مورد دریل شارژی همیشه باتری اضافه به همراه خود داشته باشید. در مورد دریل برقی دقت کنید که طول کابل به اندازه کافی بلند باشد و در غیر این صورت از یک سیم سیار برای کار کمک بگیرید.

پ) در موقع بهره گیری از دریل آچارخور با قرار دادن آچار در محل و جای مناسب خود و چرخاندن آن در خلاف عقربه های ساعت محفظه نگه دارنده ی مته یا همان سه نظام را به اندازه باز کنید و مته را درون آن قرار دهید.

حالا آچار را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا مته به خوبی درسه نظام جای بگیرد.

مهمترین نکته این است که قبل از استفاده از دریل از محکم بودن مته در جای خود کاملا مطمئن شوید.

ت) در هنگام استفاده از دریل ثابت نشدن سرمته مشکلی است که افراد مبتدی و کسانی که کمتر با دریل سر و کار دارند،با آن مواجه میشوند.

عموما این مسئله در مورد سطوحی مانند کاشی و سرامیک و قطعات فلزی که سطح صاف و صیقلی دارند، بیشتر پیش می‌ آید. پس ابتدا قبل از شروع کار و استفاده از دریل نقطه ی مورد نظر را علامت گذاری کنید.

اگر سطح مثل کاشی و سرامیک است، یک تکه کاغذ روی نقطه مورد نظر به چسبانید و برای روی فلز می توانید به وسیله ی یک شی نوک تیز ضربه ای محکم بر روی نقطه مورد نظر وارد کنید و با ایجاد یک ناهمواری کار برای دریل آسان تر خواهد شد.

ث) اگر در موقع کاربرد انواع دریل و استفاده از آن از یک مته خوب و کاربردی با توجه به سطح کار استفاده کنید، با فشاری ملایم و ثابت کاری بسیار خوب و مناسب ارائه خواهد شد و نیاز به وارد کردن فشار اضافه نخواهد بود.

در صورت وارد کردن فشار اضافی به دستگاه، سرمته کند شده و به دریل آسیب وارد خواهد شد

خب عزیزان تا اینجا نکاتی قابل توجه درمورد استفاده از دریل و چگونگی کار با این وسیله آموختید. اگر در پست بعدی نیز با ما همراه باشید مطمئنا مطالب بیشتری را برای شما بازگو خواهیم کرد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.