معرفی ابزار

انواع دریل برقی (قسمت دوم)

انواع دریل برقی (قسمت دوم)

عزیزان کاربر امیدواریم که با معرفی انواع دریل برقی در این پست با ما همراه باشید و بتوانید استفاده لازم را از مطالعه ی این مطالب ببرید.

البته ممکن است شناخت همه ی دریل ها برای شما ضرورتی نداشته باشد، اما شاید کسانی که کار تخصصی دارند، نیاز بیشتری برای دانستن این مطالب داشته باشند. هرچند که دانستن ان برای افراد عادی هم خالی از لطف نیست.

انواع دریل برقی

دریل چکشی

در این دریل ها که از انواع مختلف دریل های برقی به شمار می روند، قابلیت ضربه زدن در هنگام چرخش در آنها وجود دارد.

و در هنگام چرخش مته، ضربات عمودی و چکشی (همانطور که از اسمش پیداست) به سطح کار وارد می‌ کند. و برای سطوح سخت که ضخامت بیشتری دارد، مانند مصالح ساختمانی و غیره کاربرد دارد.

و با همان ضربات چکشی باعث تسهیل و تسریع در انجام سوراخ کاری می ‌شود. شرکت های سازنده این نوع از ریل ها برای تسلط بیشتر کاربر، محلی برای نصب دسته ی کمکی در جلوی دریل در نظر می‌ گیرند.

ولی ساختار اصلی این دریل ها مانند دریل های ساده است. با این تفاوت که این دستگاه را می ‌توان بر روی حالت سوراخ کاری ضربه ای قرار دهیم.

 دریل چکشی تخریب

این نوع از انواع دریل برقی برای تخریب سنگ ها و سازه ها استفاده می ‌شود. موتور قدرتمند و گشتاور بالای آن این دریل را به پرقدرت‌ ترین، سنگین ترین و بزرگترین نوع دریل تبدیل کرده است. که در هنگام تخریب به جای مته از قلم کمک می‌ گیرند

دریل بتن کن

این نوع از انواع دریل برقی با توجه به نوع نامگذاری آن برای کار روی سطوح بسیار سخت مثل سیمان و بتن استفاده می ‌شود. ناگفته پیداست که موتور این دریل بسیار قدرتمند است.

و سه نظام در آن نیز طراحی ویژه‌ای دارد چون سه نظام وظیفه ی نگهداری مته را بر عهده دارد، پس باید برای سوراخ کاری روی سطوح سخت از کیفیت خاصی برخوردار باشد.

لذا آن ها را به صورت چهار شیار و پنج شیار می ‌سازند. که در نوع دریل بتن کن نیمه صنعتی، از نوع چهار شیار و در دریل های صنعتی و بزرگ از نوع پنج شیار آن استفاده می‌ کنند.

دریل ستونی

از این نوع از انواع دریل برقی در کارگاه ها و واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی استفاده می شود. که برای سوراخ کاری روی وسایل مختلفی مانند فلزات، چوب، سنگ، و حتی کریستال کاربرد دارد.

این دریل بازه حرکتی محدودی را به شکل عمودی دارد و همین ویژگی مانع از انحراف آن به اطراف می شود.

و باعث می شود که دریل ستونی دقت بالایی را در کار ایجاد کند.

دریل نمونه بردار

در این نوع از انواع دریل برقی، فناوری به کار رفته در سه نظام این نوع مته با دریل های دیگر متفاوت است. چون هدف از تولید این نوع ریل ها ایجاد سوراخ های بزرگ و نمونه برداری از مواد صنعتی مختلف است.

که این نمونه ها را به آزمایشگاه های ریخته گری برای بررسی دقیق ارسال می ‌کنند.

سعی کردیم در دو پست گذشته درباره انواع دریل برقی مطالبی مختصر و کاربردی را بیان کنیم.

اگر می خواهید دریل خود را تعمیر کنید پیشنهاد می کنیم این کار را به متخصصان در کلینیک ابزار بسپارید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.