درباره دستگاه‌ها

چه نکاتی را باید هنگام استفاده از اره ی پروفیل بر رعایت کنیم؟

چه نکاتی را باید هنگام استفاده از اره ی پروفیل بر رعایت کنیم؟ - کلینیک ابزار

هر چند که شما بهترین وبرند ترین ابزار و وسایل مثل اره ی پروفیل بر را خریداری کنید، ولی اگراز چگونگی استفاده و نکات ایمنی آن چیزی ندانید، نمی توانید کار خوب و قابل قبولی را ارائه کنید. یا این که در انجام کار با دستگاه دچار مشکل خواهید شد.

در ثانی اگر توجهی به این مسائل نداشته باشید، ممکن است خود و یا اطرافیانتان را دچار حادثه و آسیب نمایید. پس به همین منظور در این پست ما را همراهی کنید تا نکات لازم برای استفاده از این دستگاه برقی یعنی اره ی پروفیل بر را برایتان بازگو کنیم.

نحوه ی کار با دستگاه اره ی پروفیل بر و نکات ایمنی قابل توجه آن

ابتدا قبل از شروع برش، محل برش را اندازه گیری کرده و روی آن را علامت بزنید.

اطمینان حاصل کنید که اره ی پروفیل بر در شرایط مناسبی قرار دارد.

قبل از کار بهتر است پایه ی گیره ی اره، سوئیچ و کابل را بررسی کنید.

به ضخامت پروفیل و تناسب آن با دستگاه توجه کنید.

زمان را نیز برای برش تخمین بزنید در صورتی که مدت زمان زیادی برای برش لازم بود، برای جلوگیری از داغ شدن دستگاه اره ی پروفیل بر چندین بار آن را از تیغه جدا کرده و مجدداً شروع به برش کاری نمائید.

برای اینکه به دستگاه پروفیل بر آسیب وارد نشود به صورت مکرر نباید از آن استفاده کرد و در بین کار کمی به دستگاه استراحت دهید تا به سیم ‌پیچ آن آسیب وارد نشود.

برای راه اندازی دستگاه و یا هنگامی که دستگاه گیر کرده است، هرگز به آن ضربه وارد نکنید. تا موجب آسیب رسیدن به دستگاه نشوید.

از قرار دادن وسایل سنگین بر روی دستگاه جدا خودداری کنید.

اگرچه که دستگاه اره ی پروفیل بر قدرت و توانایی برش بر روی سطوح بتنی، سیمانی، فولادی و حتی آلیاژهای آلومینیومی را نیز دارد، اما به دلیل این که این دستگاه برای برش پروفیل ساخته شده است، از برش سایر مواد که باعث کند شدن پروفیل بر می شوند، جدا خودداری کنید والا دستگاه در برش های بعدی به خوبی عمل نخواهد کرد.

 

هنگام انجام کار حتماً از وسایل ایمنی نظیر لباس کار، عینک‌مخصوص، دستکش و غیره استفاده کنید تا مانع آسیب رسیدن به شما شود.

در پایان کار از عدم اتصال دو شاخه به دستگاه اطمینان یابید.

در پایان کار حتما تیغه را تمیز کنید و در جای مخصوص خود قرار دهید و محل کار را هم پاکیزه نمایید.

اگر تیغه ها آسیب دیده اند حتما آنها را دور انداخته و از استفاده ی مجدد آن بپرهیزید. زیرا ممکن است باعث آسیب رسیدن به خودتان گردد.

تیغه های دستگاه را هر چند مدت یکبار تعویض کنید. چون تیغه های اره ی پروفیل بر به هیچ عنوان قابل تیز شدن و استفاده ی مجدد نیستند.

همیشه سعی کنید از برندها و مارک های قابل قبول و استاندارد، مخصوصا ابزار برقی خود را خریداری کنید و برای تفاوت قیمتی که این محصولات با نوع ضعیف آن ها دارند به دنبال ابزار با برند های غیر استاندارد نروید. چون در نهایت خرید این نوع ابزار مقرون به صرفه نیستند.

امیدواریم که با استفاده ی درست و مناسب از این ابزار و جدی گرفتن و رعایت نکات ایمنی در کار به سلامت خود و اطرافیانتان کمک کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.