تعمیرات ابزار آلات

تعمیر مینی فرز بوش کلامی آشنا برای صنعتگران

تعمیر مینی فرز بوش کلامی آشنا برای صنعتگران

در بسیاری از فعالیت ‌های صنعتی نیاز به تجهیزات فرز در سطوح مختلف کاری یک امر عادی می باشد. ساخت و ساز های صنعتی تا ساختمانی این تجهیزات را همراه با سطح بالایی از کارکرد مورد بهره برداری قرار می ‌دهند. تجهیزات فرز طیف گسترده ‌ای از ابعاد گوناگون تا قدرت های متعددی را شامل می ‌شوند. از فرز های انگشتی گرفته تا سنگ فرز های بسیار بزرگ. یکی از متداول ترین انواع در حیطه ی سنگ فرز، مینی فرز می باشد. از طرفی بسیاری از سنگ فرز های موجود در فعالیت های صنعتی از برند بوش هستند. این موضوع باعث شده تا مسئله ی تعمیر ابزار آلات بوش، خصوصاً تعمیر مینی فرز بوش یکی از عمده چالش‌ های پیش روی صنعتگران باشد.

تعمیر مینی فرز بوش

تعمیر مینی فرز بوش کلامی آشنا برای صنعتگران

این نیاز بالا در شرایط حاکم بر تعمیر مینی فرز بوش ما را بر آن داشته تا در این گفتار در فضایی مختصر به این موضوع بپردازیم. به هر حال برای کسانیکه در پی تعمیر مینی فرز بوش و یا تعمیر هر سنگ فرز دیگری هستند، دانسته های کافی از این ماجرا مفید خواهد بود. البته تعمیر فرز بوش و یا هر سنگ فرز دیگری مقوله ای نیست که برای آن در هر شرایطی در جست و جوی تعمیرکاران حرفه ای باشید. بسیاری از موارد در خرابی ‌ها، عدم کارکرد صحیح و یا عیب های موجود در سنگ های فرز، شرایط تعمیر ساده ‌ای دارند. شرایطی که آگاهی از آنها می تواند در برخورد با موارد جزئی در تعمیر مینی فرز بوش به کار شما آید. در ادامه با این گفتار همراه باشید تا بیشتر با تجهیز سنگ فرز و اصول تعمیر و نگهداری آن خصوصا تعمیر مینی فرز بوش آشنا شوید.

سنگ فرز چیست؟

به جهت انجام فعالیت های خاص مانند انواع برش ها، تراشکاری های جزئی، پرداخت سطوح و… دستگاهی ابداع شده است که با عنوان سنگ فرز از آن یاد می ‌شود. در اصل ماجرا به نحوه ی انجام فعالیت ‌های مذکور باز می گردد. وقتی برای برش و یا پرداخت سطحی نیاز به انجام مداوم یک فعالیت دستی است، می ‌توان این فعالیت را با یک موتور الکتریکی جایگزین کرد. انواع سنگ فرز با همین تفکر ساخته می شوند. یک موتور الکتریکی که می ‌تواند یک دیسک گردان را با سرعت بالا به گردش درآورد. البته در موارد خاص، به جای دیسک گردان از تجهیزات مخصوص با هدف های گوناگون استفاده می شود.

تعمیر ابزار آلات بوش

اولین ایده در ساخت سنگ فرز به سال ۱۹۵۴ و در کشور آلمان صورت گرفت. ایده ‌ای که به سرعت مورد پسند صنعتگران قرار گرفت. این تجهیز در طول سالیان گذشته مورد انواع خلاقیت ها و نوآوری ها بوده است تا در فضا های صنعتی امروزی در اختیار طیف گسترده ‌ای از صنعتگران مانند کارگران ساختمانی، فلزکاران، آهنگران، کارگران کارخانجات و حتی مصارف خانگی قرار گیرد.

یکی از مهمترین ویژگی ها در ساختار سنگ فرز امکان جا به جایی صفحه ی سنگ می باشد. این تعویض باعث می ‌شود تا بتوان انعطاف بسیار بالایی را از سنگ ‌فرز انتظار داشت. استفاده از صفحات مختلف، انواع فرچه ها در اشکال گوناگون که در متریال های مختلف کارایی های وسیعی را باعث می شوند. این انعطاف در تعویض صفحه سنگ فرز موجب خواهد شد تا بتوان از این تجهیز در برش کاری آهن و سنگ گرفته تا تخته و شیشه استفاده نمود. علاوه بر اقدامات برشکاری، از این تجهیز می توان در مواردی مانند سمباده زدن، تیز کردن ابزارآلات، از بین بردن زنگ آهن و… بهره برد.

خرابی ها در انواع سنگ فرز

انواع سنگ فرز ها همراه با یک موتور الکتریکی هستند. موتوری که می تواند یک صفحه ی خاص را با سرعت بالا به گردش درآورد. خرابی ها در سنگ فرز انواع گوناگون دارد. از شکستگی سنگ تا سوختن موتور. خیلی از این خرابی ها در شکل و شمایل یک عیب ساده بروز می کنند که به راحتی می توان آن را مرتفع نمود؛ اما در بسیاری از موارد خرابی ها شرایط حساس تری دارند. خرابی ها در سنگ فرز در سه تیپ کلی دسته ‌بندی می ‌شوند.

  • خرابی ‌های ناشی از صفحه گردان و نگهدارنده های آنها
  • خرابی هایی که شرایط ایمنی دستگاه را مختل می ‌کنند
  • خرابی ‌ها در تجهیزات الکتریکی سنگ فرز

 

در ماجرای تعمیر سنگ فرز، خصوصا تعمیر مینی فرز بوش که عمده هدف از نگارش ما از این مقاله می باشد، توجه به تامین شرایط ایمنی دستگاه یک الزام همیشگی می باشد. به هر صورت سنگ فرز یک تجهیز بسیار خطرآفرین است و کارکرد غیر ایمنی آن می‌ تواند تبعات سنگینی داشته باشد. این ایمنی در تعمیرات سنگ فرز مباحث متعددی را شامل خواهد شد. مواردی مانند اطمینان از صحت سیستم نگهدارنده صفحه، سلامت خود صفحه، عایق بودن کل بدنه، عملکرد روان موتور الکتریکی، وجود گارد و تشخیص سلامت آن از جمله موارد ایمنی در تعمیرات سنگ فرز می باشد.

تعمیر مینی فرز بوش از نگاه تخصصی

بوش یکی از پرفروش ترین برند های بازار است و وقتی در فضا های تجهیزات صنعتی وارد شوید و به راحتی می توانید شاهد این ادعا باشید. تعمیر ابزار آلات بوش نیز در سطح گسترده ای در مسیر فعالیت های صنعتی قرار دارد. تعمیر فرز از جمله ی رایج ترین این تعمیرات می باشد. شاید رایج بودن تعمیر مینی فرز بوش در کارایی بالای این تجهیز نهفته است. به هر حال از مینی فرز می توان در بسیاری از فعالیت های برشکاری تا سمباده زنی استفاده نمود. این تجهیز به جهت کوچکی ای که دارد و توانایی در نفوذ به سطوح بسیار عمیق، در طول بسیاری از فعالیت ها استفاده می شود. صنایع جواهرسازی، برش پلاستیک، صنایع نجاری و مبل سازی، تیزکاری قطعات و… از جمله کاربرد های عمده این تجهیز می باشند.

تعمیر فرز از نگاه تخصصی

 

همین مقبولیت در استفاده از مینی فرز ها خصوصا از نوع بوش آن ماجرای تعمیر مینی فرز را به یک مقوله ی بسیار رایج در جمع تعمیرکاران تبدیل کرده است؛ بهتر است که تعمیر مینی فرز در نمایندگی تعمیر فرز بوش صورت گیرد؛ اما تعمیر ابزار آلات بوش، خصوصاً تعمیر مینی فرز بوش فعالیتی نیست که بتوان آن را به راحتی از هر تعمیرکاری انتظار داشت. کوچکی قطعات، اتصالات و ظرافت در ساخت این تجهیز تعمیر فرز را کاری تخصصی کرده است. تعمیراتی که بهتر است در نمایندگی تعمیر فرز بوش صورت گیرد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.