درباره دستگاه‌ها

دستگاه دریل بتن کن چیست؟

دستگاه دریل بتن کن چیست؟ - کلینیک ابزار

دستگاه دریل بتن کن جزو ابزار های حرفه ای قرار می گیرد که برای کاربردهای خاصی نیز طراحی شده است. این دستگاه جزو بزرگترین ابزار برقی است که استفاده از آن به مهارت نیاز دارد.

اما این مهارت وقتی به دست می آید، که علاوه بر کار کردن زیاد و تجربه اندوختن، ابتدا این دستگاه را بشناسیم و روش کار کردن با آن را بدانیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعاتی را در این مورد در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

آیا دستگاه دریل بتن کن را میشناسید؟

اصطلاح دستگاه دریل بتن کن برای ابزارهای برقی دو کاره به کار برده می شود که هم قابل استفاده برای تخریب های خیلی سبک هستتند و هم با استفاده از دریل برای سوراخکاری در بتن، سنگ و آجر استفاده می شوند. دریل بتن کن با ظرفیت های گوناگون برای سوراخکاری و کنده کاری بتن و دیوار کاربرد دارد.

این ابزار با نوع کارکرد و سبک خاص خود، شباهت بسیار زیادی به چکش تخریب دارد. اما چکش های تخریب همانطور که قبلاً گفتیم، فقط می توانند کار تخریب را انجام دهند. ولی دریل های بتن کن با نوع عملکرد ترکیبی که دارند، علاوه بر خاصیت تخریب خود، حالت چرخشی را نیز دارا هستند که مانند دریل عمل می‌کنند.

دستگاه دریل بتن کن به منظور ضربه زدن، مجهز به پیستون می باشد. که علاوه بر بالا رفتن قدرت تخریب در این دستگاه، می‌تواند یک وسیله ی حفاری بسیار مناسب و بزرگی نیز به شمار آید. این دریل به منظور سوراخ کردن و کندن دیوار، مورد استفاده قرار می‌گیرد و در اموری مانند نصب و تاسیسات بیشترین کارایی را دارد.

اما چکش های تخریب فقط به منظور تخریب اجسام بسیار سخت مورد استفاده قرار می گیرند. بتن کن ها دارای سیستم مته و قلم گیر، پیشرفته ای هستند که می‌ توان همانند چکش تخریب از آنها استفاده کرد. این ابزار در ظرفیت های گوناگون و برای سوراخکاری یا کنده کاری روی بتن و دیوار نیز کاربرد دارد و برای تخریب های سبک نیز مناسب است.

دستگاه دریل بتن کن هم، بر اساس وزن و هم، بر اساس نوع قلم گیر تقسیم‌بندی می‌شود: بر اساس نوع قلم گیر می توان آنها را به چهار شیار یا SDS  PIUS و پنج شیار یا SDS  Max و ستاره ای یا SPLine تقسیم کرد.

بتن کن چهار شیار:

معمولاً قلم و مته هایی با قطر ۲۴ میلیمتر را می‌توان درون آن قرار داد و نازکتر و سبکتر از قلم پنج شیار است.

بتن کن پنج شیار:

سیستم قلم گیر پنج شیار از مته 34 میلی متر به بالا را می‌گیرد و وزن سنگین تری دارد.دستگاه های بتن کن پنج شیار این توانایی را دارند که در حین تخریب و حفاری ضربه های بسیار قدرتمند و قوی  را به محل تخریب وارد کنند.

اغلب این ابزارها دارای سیستم میرایی لرزش(AVS ) هستند. ساز و کار این سیستم باعث می شود که بتواند لرزش را دفع کند و از انتقال این لرزش به کاربر، در حین انجام عملیات جلوگیری به عمل آورد. ابزار گیر این دستگاه ها عموماً از نوع شش گوش بوده و به(HEX) معروف هستند.

خاصیت ضد لرزش بودن دستگاه، امکان استفاده ی مداوم از این ابزار را بدون ایجاد خستگی برای کاربر فراهم می کند.مته گیر (SDS MAX) با تکنولوژی پیشرفته ای که دارد، برای سنگین ترین و سخت ترین عملیات کنده کاری و سوراخکاری ساخته شده است و به سیستم(SDS MAX) مجهز است.

این سیستم مکمل سیستم چهار شیار است که قدرت خیلی زیادی دارد. اگر کار شما در زمینه عملیات تخریب و کندن بتن های سنگین باشد، بهترین گزینه برای انتخاب شما همین سیستم مته گیر(SDS  MAX) است. که نسبت به سیستم های دیگر قدرت بیشتری دارد.

سیستم مته گیر(MAX) برای سخت ترین و سنگین ترین عملیات سوراخکاری و کنده کاری ارائه شده است.

نکاتی که باید در انتخاب دستگاه دریل بتن کن به آن دقت کنید:

  • دقت کنید دستگاه دارای توان بالا و امکانات مناسبی باشد.
  • دستگاهی خریداری کنید که از استانداردهای کیفی بالایی برخوردار باشد.
  • با توجه به امکاناتی که دستگاه دارد از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.