درباره دستگاه‌ها

نکاتی که هنگام کار با سنگ فرز باید آن را رعایت کنید چیست؟

نکاتی که هنگام کار با سنگ فرز باید آن را رعایت کنید چیست؟ - کلینیک ابزار

همانطور که می دانید استفاده و کار با هر دستگاه وابزاری مانند سنگ فرز نیاز به دانستن یک سری اصولی در هنگام کار دارد. پس ابتدا باید این موارد را بشناسید و حتی الامکان به آن عمل کنید. اگر در این پست با ما همراه باشید اصول استفاده ی کار با سنگ فرز را به شما یادآور می شویم.

آیا نکات کار با سنگ فرز را می دانید؟

در هنگام کار با سنگِ فرز ابتدا باید تمامی قطعات آن را بشناسید و با شیوه ی عملکرد آن آشنا باشید.

ابتدا محیط و فضایی که می‌خواهیم در آنجا کار کنید را آماده و مهیا کنید.

قبل از شروع کار، از خشک بودن سنگ فرز و سالم و تمیز بودن تیغه نیز اطمینان یابید.

هنگام خرید سنگ فرز یا همان دستگاه فرز سعی کنید از بهترین برندها و حتی الامکان از برندهای آشنا این ابزار را تهیه کنید. چون کار با این دستگاه بسیار حساس است.

از محکم قرار گرفتن دسته ها، هنگام کار با فرز اطمینان حاصل کنید.

در روی تیغه ی دستگاه از گارد محافظتی آن کمک بگیرید. چون این گارد یا محافظ تیغه، از شما در مقابل پرتاب شدن ذرات خورده شده ی سنگ و غیره جلوگیری می کند.این محافظ در بین قسمت چرخاننده و سنگ فرز قرار می‌گیرد.

این دستگاه همانطور که می دانید سرعت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل باعث جابجایی هوا و تولید جریان باد شده و گرد و غبار زیادی را تولید می کند. برای همین وسایل غیرضروری را از اطراف خود جهت ایمنی دورکنید.

ferez10_clinic

موقع کار با سنگ فرز ابتدا خورده ها و ذرات گرد و غبار حاصل از کار قبلی را از محل کار جمع و جور و تمیز کنید، تا بتوانید راحت تر به کار بپردازید.

هنگام تعویض سنگ فرز ابتدا آن را از برق بکشید و اگر دستگاه شما شارژی است باتری های آن را در آورده و سپس سنگ را تعوض کنید.

قطعه ی کار را حتماً با گیره محکم نگه دارید. تا امنیت شما تضمین شود و دچار حادثه نشوید.

در محل کارتان از مواد قابل اشتعال استفاده نکنید و آنها را کاملاً از فضای کار دور کنید. چون احتمال وجود ایجاد جرقه در هنگام کار با فرزها وجود دارد و این جرقه ها می توانند بسیار خطرناک باشند.

دستگاه فرز را متناسب با کارتان انتخاب کنید. اگر می خواهید تکه های بزرگ سنگ را برش بزنید، باید دستگاه قویتری را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید کاشی و سرامیک را برش دهید می توانید از دستگاه مینی فرز کمک بگیرید.

وقتی سنگ فرز را تعویض می کنید، قبل از شروع به برش سعی کنید به مدت یک دقیقه فرز را روشن نگه دارید تا اگر صفحه ی نو مشکلی دارد به آن پی ببرید. ضمن اینکه این کار باعث می شود به قطعه کارتان هم آسیبی وارد نشود.

هنگام کار با فرز قطعه کار را کمی با سطح زمین فاصله بدهید تا کار با راحتی بیشتری انجام شود و صفحه ی برش با زمین برخورد نکند.

قبل از برش، اندازه گیری ها را دقیق انجام دهید و حتماً علامت گذاری بر روی قطعه ی کار را فراموش نکنید.

تمام مطالب در مورد کار با سنگ فرز به همین چند مورد خلاصه نمی شود. اگر می خواهید همه نکات کار با این ابزار را بدانید در پست بعدی نیز ما را همراهی کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.