معرفی ابزار

ابزار برقی و طریقه کاربرد آن

ابزار برقی و طریقه کاربرد آن

ابزار برقی همانند ابزار دستی انجام کارها را برای ما سهل تر و راحت تر می‌ کنند. با این تفاوت که کار با آنها بسیار ساده تر است و زمان کمتر و انرژی کمتری را از ما برای انجام کار می ‌گیرند.

بیشتر ابزار آلات قدرتمند جهان ابزار برقی هستند.

در این پست میخواهیم توضیح مختصری در این رابطه برای شما عزیزان داشته باشیم. پس اگر مایل هستید اطلاعات خود را در این زمینه گسترش دهید، می توانید با ما همراه باشید.

ابزار برقی چیست؟

در بعضی از ابزار برقی، از موتورهای درون سوز یا همان احتراق داخلی استفاده می‌ کنند. موتورهای درون سوز چه نوع موتور هایی هستند؟

موتورهای درون سوز، به موتورهایی گفته می ‌شود که در آن‌ ها مخلوط سوخت و اکسید کننده در محفظه ی بسته ای واکنش نشان داده و محترق می شوند.

و بر اثر احتراق گازهای داغ با فشار و دمای بالا وسیله را به حرکت در آورده و کار مورد نظر توسط آن وسیله انجام می ‌شود.

اما عمده ی وسایل و ابزار برقی ابزاری هستند: که توسط یک منبع انرژی الکتریکی کار می ‌کنند.

ابزار برقی به دو دسته ابزار ثابت و ابزار قابل حمل تقسیم می‌ شوند. که این ابزار و آلات برقی در جاهایی مثل: حفاری، برش، پرداخت، صنعت ساخت و ساز، و کارهای خانه، و…… قابل استفاده و بهره ‌برداری است.

و اما ابزارهای دستی را که باید در یک جعبه ابزار در خانه داشته باشیم،،قبلا بررسی کردیم. ولی آیا وجود همین ابزارهای دستی کافی است؟ آیا می توانیم تمام کارهایمان را با همین ابزار دستی انجام دهیم؟

باید جواب بدهیم که خیر. کسانی که خودشان اقدام به تعمیرات ساده و انجام کارهای معمول در خانه می کنند، حتما در کنار این ابزارهای دستی از برخی از ابزار برقی هم بهره می برند تا کارها راحت تر و ساده تر انجام شود.

دریل برقی

یکی از این ابزارهای مورد استفاده دریل برقی است. بی تردید یکی از پر کاربرد ترین و مفید ترین ابزار برقی است که از آن در جاهای مختلف بهره برداری های متعدد می ‌شود.و در هر خانه ای هم، وجود یک چنین وسیله ای واجب به نظر می‌ رسد.

شاید فکر کنید که کار دریل، فقط ایجاد سوراخ در روی دیوار و یا وسایلی است که لازم داریم، اما اینطور نیست.

امروزه امکانات زیادی را به این ابزار برقی افزوده اند، و شما می توانید با یک وسیله چندین کار را در منزل انجام دهید. این وسیله یکی از ابزارهای صنعتی برقی با کاربرد عمومی و تخصصی است.

دریل برقی در واقع یک موتور الکتریکی است که با چرخاندن مته در فلز، چوب، پلاستیک و یا … سوراخ ایجاد می‌ کند. اما همین وسیله با نصب یک سری پیچ گوشتی این قابلیت را پیدا می‌ کند، که با سرعت زیادی پیچ ها را باز و بسته کند.

دریل برقی با برق ۱۱۰ ولت کار می کند. اما بعضی از انواع این ابزار برقی بیسیم هستند. که منبع تغذیه آن یک باتری است که در دسته ی دریل قرار گرفته است. که به دلیل شارژی معروف است.

دریل دستی: نوعی از انواع دریل است که با استفاده از نیروی دست کار می‌ کند و در گذشته کاربرد بیشتری داشته است.

دریل بادی: انرژی مورد نیاز در دریل های بادی هم از طریق فشار باد حاصل از کمپرسور ها تامین می شود.

و اما قطعات دریل برقی عبارتند از:

  • دکمه ی خاموش و روشن
  • دسته ی نگهدارنده
  • دکمه ی عقب برای تغییر جهت چرخش مته یا همان کلید راست گرد و چپ گرد
  • تنظیم کننده ی گشتاور
  • نگهدارنده ی مته (سه نظام)
  • کلید فعال و غیر فعال کردن حالت چکشی
  • کلید قفل برای روشن نگه داشتن دریل
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.