معرفی ابزار

انواع مختلف دریل برقی

انواع مختلف دریل برقی

انواع مختلف دریل برقی کارکرد های متفاوتی را نیز دارا هستند. که برای کار و بهره برداری درست از آن ها باید به خوبی آن ها را بشناسیم و درمورد چگونگی کار توسط این ابزار اطلاعات کافی داشته باشیم.

اگر با ما همراه باشید به این منظور و یافتن آگاهی در این زمینه دست پیدا می کنید.

دریل ها انواع متفاوتی دارند که به برخی از آنها اشاره ای خواهیم داشت.

 

انواع مختلف دریل برقی

به طور کلی انواع مختلف دریل برقی را به دو دسته تقسیم کرده اند:

دریل برقی

این نوع از دریل انرژی مورد نیاز خود را مستقیماً از طریق جریان برق به دست می ‌آورد. و تنها در جاهایی که امکان دسترسی به جریان برق شهری وجود داشته باشد، می ‌توان از آن استفاده کرد.

این دریل ها معمولاً از قدرت بیشتری نسبت به دیگر دریل ها برخوردارند. با استفاده از دریل برقی کاربر هیچگاه نگرانی از جهت اتمام باطری و شارژ و انرژی نخواهد داشت.

با سابقه ‌ترین دریل ها، دریل برقی است که از همه پر کاربرد تر نیز هست.

دریل شارژی

این گروه از انواع مختلف دریل برقی انرژی مورد نیاز خود را از باتری به دست می‌ آورند. و چون نیاز به جریان برق ندارند و از یک باتری اضافه نیز برخوردارند، می ‌توان در هر مکانی از آنها استفاده کرد و محدودیت مکانی نیز ندارد.

در عین حال که حجم کمتری در مقایسه با انواع مختلف دریل برقی نیز دارند، از قابلیت کنترل سرعت و گشتاوری بالایی برخوردارند.

این ویژگی همراه با قابلیت تغییر جهت گردش، این دریل را به گزینه ای مناسب برای استفاده، به عنوان یک پیچ گوشتی شارژی  مبدل کرده است.

باتری هایی که برای دریل شارژی استفاده می شود به دو دسته کلی

  • نیکل کادمیومی
  • لیتیوم یونی

تقسیم می شوند.

در ابتدا از باتری نیکل کادیومی برای شارژر دریل استفاده می ‌شد که وزن بالا و راندمان پایین آن باعث شد که استقبال از باتری‌ های لیتیوم-یونی بیشتر شود.

این باتری‌ ها عمر بیشتری دارند و زمان شارژ آن سریع تر است و از کارایی بالاتری برخوردار هستند.

اما یک نوع دسته بندی دیگر هم وجود دارد و آن دسته بندی انواع مختلف دریل برقی بر حسب نوع کارکرد آنها ست، که عبارتند از: دریل معمولی، دریل چکشی، دریل چکشی تخریب، دریل بتن کن، دریل ستونی و دریل نمونه بردار.

دریل های معمولی

این نوع از دریل ها معمولا در اغلب خانه ها و واحدهای صنعتی کوچک و کارگاه ها مورد استفاده است. که از آنها بیشتر برای سوراخ کاری روی چوب و فلزات و پلاستیک استفاده می شود.

سه نظام در این دریل‌ ها به دو شکل آچار خور و خودکار طراحی شده اند. و نوع مته ای که در آن به کار می‌رود، بستگی به جنس سطح مورد نظر دارد.

البته با گذشت زمان و ورود تکنولوژی و فناوری های جدید حتی این نوع از دریل ها نیز به ویژگی هایی مانند تغییر گشتاور، تغییر جهت چرخش، و تنظیم سرعت مجهز شده اند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.