معرفی ابزار

پیچ گوشتی مناسب و نکاتی درباره خرید آن

پیچ گوشتی مناسب و نکاتی درباره خرید آن

ممکن است ما در خانه چند نوع پیچ گوشتی، ریز و درشت در اختیار داشته باشیم اما هیچ کدام پیچ گوشتی مناسب و کارآمدی به شمار نیاید و در هنگام استفاده از آن دچار مشکل و سختی شویم.

در این مطلب میخواهیم نکاتی در مورد انتخاب پیچ گوشتی مناسب به شما ارائه دهیم.

 

نکاتی که باید در هنگام خرید پیچ گوشتی مناسب به آن دقت کنید

  • دقت کنید که سر پیچ گوشتی از جنس کروم وانادیوم و دارای آهن ربا باشد.
  • هنگام خرید پیچ گوشتی به دسته ی آن نیز دقت کافی داشته باشید تا از جنس با کیفیت و استاندارد تهیه شده باشد.
  • دسته پیچ گوشتی نقش مهمی را در وارد کردن نیرو بازی می‌کند، پ حتماً از پیوند درست و کامل میان دسته و اهرم اطمینان یابید
  • هنگام تهیه پیچ گوشتی مناسب حداقل خرید ۸ سایز ن برای راحتی در کار الزامی است و معمولاً شامل ۵ عدد پیچ گوشتی تخت و سه عدد چهار سو در سایزهای مختلف می باشد.
  • پیچ گوشتی ضربه خور نباید تنها دارای تشتک فلزی در انتهای آن باشد بلکه داخل بدنه آن نیز باید از آلیاژ فولادی درست شده باشد
  • بدنه پیچ گوشتی باید به نوعی طراحی شده باشد که علاوه بر طراحی آن از حیث جنس نیز بهترین کیفیت را دارا باشد و نوع سیلیکونی آن از همه مرغوب تر است و این بدان جهت است که موقع کار در دست سر نخورده و حادثه‌ای برای شما به وجود نیاید

برای آنکه بتوانیم در هر کاری از پیچ گوشتی مناسب برای آن بهره ببریم، لازم است که دونوع دیگر پیچ گوشتی را که تکمیل کننده انواع پیچ گوشتی ها هستند نیز برایتان معرفی کنیم.

پیچ گوشتی تقویت کننده

این مدل از انواع پیچ گوشتی کاملا شبیه به مدل معمولی طراحی و ساخته شده است با این تفاوت که در قسمت انتهایی دسته مهره ای قرار داده شده که وقتی پیچ ها خیلی سفت شده و به راحتی و با پیچ گوشتی های معمولی باز نمی شوند، این پیچ گوشتی را دور پیچ قرار میدهیم و با افزایش نیروی گشتاوری ان پیچ را به راحتی باز و بسته می کنیم.

پیچ گوشتی ساعتی

در این نوع از پیچ گوشتی ها بخش انتهایی آن ها جدا ازبدنه می چرخد و چون این نوع از پیچ گوشتی ها ابعاد کوچکی دارند و امکان نگه داشنت آن ها به راحتی وجود ندارد، چرخش مجزای قسمت انتهایی آن ها باعث می شود تا در صورتیکه قسم تانتهایی در کف ست قرار گرفته پیچ گوشتی بین انگشتان به راحتی چرخانده شود.

این پیچ گوشتی مناسب برای کارهای بسیار ظریف و پیچ های ریز است.

انواع پیچ گوشتی هایی که در این چند پست به آن ها اشاره شد، از نوع پیچ گوشتی های دستی بودند.

اما انواع برقی آن هم در بعضی از کارها مورد استفاده هستند که بدنه آن ها معمولا ثابت و نوک آن ها قابل تغییر و یا تعویض می باشد.

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.