درباره دستگاه‌ها

دستگاه برش لیزری CNC و مزایای آن

دستگاه برش لیزری CNC و مزایای آن – کلینیک ابزار

دانستیم که با استفاده ی روز افزون از دستگاه های لیزری، انجام کارها با سرعت، دقت و کمترین هزینه صورت می گیرد. از جمله این ابزار دستگاه برش لیزری CNC است. برای آشنایی بیشتر شما با این ابزار، این مطلب را اختصاص داده ایم به شناخت و مزایایی که این دستگاه برش برای ما فراهم می آورد.

اگر مایلید به دانش خود در این زمینه بیفزایید لطفا ما را تا پایان همراهی کنید.

دستگاه برش لیزری CNC چیست؟

یکی از مهمترین پارامترهای ساخت هر مجموعه برش قطعات آن است، که باید در مرحله ی اول انجام شود. هر چقدر کار این مرحله با دقت و کیفیت بیشتر و با خطای کمتر انجام شود، کیفیت و دقت مجموعه و قطعه ی ساخته شده بیشتر خواهد بود.

با پیشرفتی که تکنولوژی داشته است و نیاز روز افزون به استفاده از دستگاه های پیشرفته بنا بر این استفاده از دستگاه برش لیزری سی ان سی CNCیکی از بهترین راه حل ها جهت انجام کار است.

زیرا این دستگاه هم دقت و هم کیفیت و هم سرعت در کار را بالا می‌برد. این دستگاه می تواند قطعات آهنی و غیر آهنی، آلومینیومی  و هرگونه آلیاژ فلزی را در کمترین زمان برش دهد. دستگاه برش لیزری سی ان سی CNC قابلیت برش ورقه های آهنی با ضخامت های مختلفی از ۲۰ میلیمتر، طول ۶ متر و عرض ۲ متر را برای برش ورقه های استنلس استیل و آلومینیوم و گالوانیزه تا ضخامت ۸ میلیمتر، طول ۶ متر و عرض ۲ متر را دارند.

دستگاه  برش لیزر:

در برش لیزری، برش فلزات دارای دقت و کیفیت بسیار بالایی است. دستگاه لیزر در ضخامت های پایین سرعت بالایی دارد، ولی سرعت آن، در ضخامت های بالا کاهش می‌یابد. برش با دستگاه لیزر در ورقه هایی با قطر ۱۰ تا ۲۵ میلی متر قابل استفاده است. استفاده از این روش آسان است و بدون اپراتور نیز می توان کاربرش را به راحتی انجام داد.

نوع گاز مصرفی در دستگاه برش لیزری سی ان سی CNC:

برای کمک به فرایند برش فلزات با لیزر، جهت برش فلزات آهنی، گالوانیزه، استنلس استیل، آلومینیوم و آلیاژی از گاز کمک می گیرند. بیشترین نوع گازهایی که در برشکاری با لیزر استفاده می شود، اکسیژن و نیتروژن است.

مسلم است که برای به دست آوردن کار با کیفیت و با دقت بالا، گاز نیتروژن از کیفیت بالاتر و از قیمت بیشتری نیز برخوردار است.مثلاً برای برش ورق های استیل و آلومینیوم و عدم سیاهی در محل و قسمت برش داده شده از گاز نیتروژن برای برشکاری استفاده می‌کنند.

مزایای استفاده از دستگاه های برش لیزری سی ان سی CNC:

  • ایجاد هر نوع شکل دلخواه و پیچیده بر روی قطعه ی کار
  • صافی سطح بعد از برش و اتمام کار
  • عدم سوختگی در سطح کار ناشی از برش با لیزر
  • ضایعات کم بعد از انجام کار
  • ایجاد سوراخ و شیارهای بسیار ریز تا یک میلیمتر
  • دقت بسیار بالا در برش لیزری سی ان سی
  • ایجاد کیفیت بسیار بالا در کار
  • مقرون به صرفه بودن استفاده از دستگاه برش
  • سایش ابزار در حد صفر، به دلیل برش بدون تماس دستگاه با ابزار
  • آلودگی صوتی خیلی اندک، با دستگاه برش لیزری سی ان سی CNC

اما از معایب اندک این دستگاه می‌توان، به گران قیمت بودن آن اشاره کرد.

همچنین انرژی و برق زیادی را هنگام انجام کار به مصرف می رساند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.