درباره دستگاه‌ها

دستگاه برش لیزر فلزات چگونگی کار با آن

دستگاه برش لیزر فلزات چگونگی کار با آن – کلینیک ابزار

برش و حکاکی با لیزر امروزه بسیار متداول است. خصوصا با دستگاه برش لیزر فلزات و آن هم به خاطر سرعت، کیفیت و هزینه‌ی کمتری است که در کار به وجود می آید. اما در اینجا می خواهیم به مورد خاصی از انواع دستگاه برش لیزر فلزات و مقایسه بین آنچه که در قبل انجام می شده و آنچه که الان توسط دستگاه لیزر انجام می شود، اشاره ای داشته باشیم.

اگر علاقمند به دانستن دراین موضوع هستید با ماهمراه باشید.

مقایسه روش های سنتی برش فلزات و دستگاه برش لیزر فلزات

از انواع روش ها برای برش فلزات به سبک سنتی می توان از این موارد نام برد:

  • تراشکاری
  • سمباده زنی
  • سنگ زنی
  • رزوه زنی
  • فرزکاری

تراشکاری: در تراشکاری برش به صورت دورانی انجام می شود و با این وسیله می‌توان اشکال مختلفی از جمله مخروطی را بر روی فلز ایجاد کرد.

سمباده زنی: در این روش با سمباده زدن و سایش روی قطعه، شکل مورد نظر را ایجاد می‌کنند اما میزان ساییدگی بسیار ناچیز است و زمان زیادی باید بر روی قطعه کار کرد تا قسمت اضافه را از روی دستگاه تراشیده شود وشکل مورد نظر بوجود آید.

سنگ زنی: در این روش هم از سایش به وسیله ی سنگ جهت برداشتن قسمت اضافی از روی سطح فلز کمک می گیرند و میزان ضخامتی که از روی قطعه ی فلز برداشته می شود، کم است. این وسیله برای تولید سطح هایی با کیفیت بالا کاربرد دارد.

 رزوه زنی: روش‌های مختلفی برای رزوه زنی وجود دارد. که از آن جمله می توان به استفاده از دستگاه های تراش، رولینگ، فرمینگ  اشاره کرد. علاوه بر آن با استفاده از قلاویز و حدیده هم می توان رزوه زنی را انجام داد.

فرزکاری: از روش‌هایی است که در قدیم برای کار و برش روی قطعات فلزی کاربرد داشته است.

دستگاه های برش لیزری به دو گروه عمده: صنایع فلزی و صنایع غیر فلزی تقسیم می شود. که با توجه به نوع صنعت و نیاز مصرف کننده، باید دستگاه برش یا حکاکی ویژه آن حرفه را خریداری کرد و هر گروه با توجه به نوع کاربرد و با توان و قابلیت های مختلفی که از دستگاه انتظار دارند باید نسبت به خرید آن اقدام کنند.

دستگاه برش لیزری فلزات، علاوه بر کارهایی را که نام بردیم قابلیت استفاده وبه کار گیری در انجام کارهای دیگر را نیز دارا می باشند.از مزایای این دستگاه می توان به سرعت دربرش، همراه با دقت و ظرافت، مصرف انرژی کمتر اما با راندمان بالا، هزینه ی کمتر در کار و کیفیت بسیار بالا را نام برد.

قبل از خرید دستگاه برش لیزری فلزات یا حکاکی، باید مشخص کنید که این دستگاه را برای چه کاربردها واهدافی و برای چه نوع از جنس کار می خواهید استفاده کنید.

قابل ذکر است که کیفیت حکاکی با قدرت تیوپ لیزر نسبت عکس دارد. یعنی هر چه قدرت تیوپ لیزر افزایش یابد، از قدرت و کیفیت حکاکی در آن کاسته می شود.

تیوپ لیزرنصب شده بر روی دستگاه ها قابل ارتقا و تعویض هستند. به شرط اینکه پاور دستگاه نیز متناسب با لیزر انتخاب شده و تغییر نماید. اما شاید بهترین گزینه دستگاه برش با تیوپ لیزر Reciw 4100 w)) است که تقریبا می شود گفت برای انجام همه کارها مناسب است.

به هر حال به شما توصیه می کنیم از خرید دستگاه بدون استاندارد و برندهای بی نام و نشان وشرکت هایی که نمی شناسید خودداری کنید و از جایی خرید کنید که به فروشنده و شرکت آن اطمینان داشته باشید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.