درباره دستگاه‌ها

سشوار صنعتی و کاربرد آن در کارهای گوناگون

سشوار صنعتی و کاربرد آن در کارهای گوناگون – کلینیک ابزار

از ابزارهای نسبتا ساده ولی کاربردی که در صنایع از آن استفاده می شود، سشوار صنعتی یا همان سشوار حرارتی است. شاید برایتان سوال باشد که یک سشوار صنعتی چه کارهایی را می تواند انجام دهد؟ یقینا تعجب خواهید کرد اگر موارد استفاده گسترده از این ابزار به ظاهر ساده را بدانید.

برای این منظور پیشنهاد می کنیم که این مطالب را حتما مطالعه کنید تا به شگفتی شما افزوده شود.

سشوار صنعتی چیست؟

سشوار صنعتی ابزاری است که توانایی تولید جریان هوای گرم، با سرعت های گوناگون و متفاوت برای انجام کارهای مختلف را داراست و دمایی بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ درجه سانتیگراد را می تواند ایجاد کند. که این دما بدون ایجاد شعله ی مستقیم تامین می‌شود.

سشوار صنعتی از دو بخش اصلی، المنت و موتور تشکیل شده است. المنت های برقی به کار رفته در آن از نوع معمولی و یا سرامیکی هستند.این سشوارها به سیستم تنظیم باد و گرمای خروجی مجهز می باشند. موتور دمنده ی این دستگاه وظیفه خروج هوا به بیرون دستگاه را بر عهده دارد و هر چقدر موتور سشوار صنعتی قدرتمند باشد، میزان دما و باد خروجی از دستگاه بیشتر است.

همچنین این سشوار دارای یک لوله ی گرم شونده و یک دسته در قسمت انتهایی آن است، که برای راحت در دست گرفتن این وسیله در این ابزار تعبیه شده است.

حرارت این وسیله با استفاده از المنت برقی معمولی و سرامیکی تولید می‌شود و یک کلید برای خاموش و روشن کردن دستگاه در آن وجود دارد. این سشوار که مانند سشوار های معمولی ولی با توان و قدرت بالاتری کار می‌کند، با نام (سشوار حرارتی) هم نامیده می‌شود.

سشوارِ صنعتی و کاربرد آن

سشوار صنعتی یک ابزار برقی است، که در کارهای صنعتی هم از آن استفاده می‌شود. از این ابزار برای خم کردن لوله های پلاستیکی، گرم کردن، وکیوم کردن، صیقل دادن در مدارهای الکتریکی، زنگ زدایی از روی فلزات، استفاده در صنایع بسته بندی، خشک کردن چسب های صنعتی، کندن روکش سطوح مختلف می توان کمک گرفت.

حتی در صافکاری اتومبیل، جدا کردن چسب و استیکر ها از روی سطوح، بسته بندی و یا باز کردن روکش ها، لحیم کردن، دودی کردن شیشه اتومبیل، برای چسباندن ورق های پلاستیکی، و چسباندن نوار های مختلف صنعتی، می توان برای باز کردن یخ آب از لوله های یخ زده در فصل سرد سال و حتی برای یخ زدایی برفک یخچال نیز استفاده کرد.!!!

با این وسیله می توان گرما را در یک نقطه متمرکز کرد. یکی از بهترین کارهایی که با این وسیله می توان انجام داد، برای جدا کردن رنگ از روی دیوار است. زیرا با حرارت دادن به دیوار باعث می شود، که رنگ به راحتی بالا بیاید تا جایی که حتی با دست هم بتوانید آن را از دیوار جدا کنید.

برای جدا کردن بتونه نیز می توانید از همین روش کمک بگیرید و با این وسیله بتونه را نرم کرده و به راحتی آن را از روی سطوح پاک کنید.

سشوار صنعتی یک ابزار پرقدرت در صنایع است که هوای گرم را با درجه حرارت بالا تولید می کند. این سشوارهای حرارتی دمای بین ۵۰ تا ۶۰ درجه ی سانتیگراد تولید می‌کنند و حتی نوع دیگری از این ابزار با کاربری ویژه ای که دارد، دمایی در حدود ۷۶۰ درجه سانتیگراد را می تواند ایجاد ‌کند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.