تعمیرات ابزار آلات

نشانه هایی که باعث می شود متوجه تعمیر ابزار برقی خود باشید

نشانه هایی که باعث می شود متوجه تعمیر ابزار برقی خود باشید

ابزارهای برقی تجهیزاتی هستند که می‌توانند کارهای سنگینی را برای ما به انجام رسانند. این سنگین بودن فعالیت‌ها در ابزارهای برقی، این تجهیزات را به سرعت در مسیر فرسودگی و خرابی‌های احتمالی قرار می‌دهد. اصولاً هر ابزار برقی به هر اندازه که در نگهداری و استفاده از آن دقت صورت پذیرد، باز هم در شرایط فرسودگی و حتی خرابی قرار خواهدگرفت؛ اما یک ابزار برقی را نمی‌توان با یک بار خراب شدن، مستهلک نامید و یا آن را دور انداخت. تعمیر ابزار برقی یک جریان رایج در نزد صنعتگران می‌‌باشد. چرا که از مسیر تعمیر ابزار برقی به راحتی می‌توانند ابزارهای کارآمد خود را برای مدت‌های بسیار طولانی‌تری مورد بهره‌‌برداری قرار دهند.

فروشگاه-آنلاین-دریل-مگنت-WWW.DRILL-MAGNET.COM-

نشانه هایی که باعث می شود متوجه تعمیر ابزار برقی خود باشید

 

ابزار برقی بوش از جمله متداول‌ترین ابزارها در نزد صنعتگران ایرانی می‌باشد. ابزارهایی که بسیار بادوام و باکیفیت هستند؛ اما همین ابزارهای مطمئن برند بوش نیز گاهی نیاز به تعمیراتی پیدا خواهندکرد. ماجرای تعمیر ابزار برقی می‌تواند همراه با تجهیزات بسیار باکیفیت بوش نیز باشد. از جمله رایج‌ترین این تعمیرات می‌توان به تعمیر مینی بوش، تعمیر فرز بوش، تعمیر دریل‌های بوش و تعمیر سنگ Bosch اشاره نمود.

بهترین راه برای رسیدن به تعمیر ابزاربرقی اگر از عهده‌ی خودتان خارج است، مراجعه به نمایندگی‌های مجاز برند ابزار می‌باشد. برای تعمیر ابزار برقی بوش مانند تعمیر مینی بوش، تعمیر فرز بوش و یا تعمیر سنگ Bosch  نیز نمایندگی تعمیر ابزار بوش وجود دارد. به هر صورت قصد داریم تا در این مقاله اندکی در باب انواع عیب‌های رایج در تجهیزات برقی بپردازیم تا در صورت خرابی‌ها، دورنمای کلی از این ماجرا داشته باشید.

  • ابزار برقی روشن نمی‌شود

شاید رایج ‌ترین عیب در ابزارهای برقی، روشن نشدن آن‌ها باشد. درست در زمانی‌که می‌خواهید از ابزار خود استفاده نمایید، به ناگاه متوجه می‌شوید که ابزار شما کار نمی‌کند و یا این که در حین کار خاموش شده و دیگر راه نمی‌‌افتد. خب، تعمیر ابزار برقی در این شرایط، اولین ایده‌ای که دارد، بروز عیب در سیستم برقی تجهیز خواهد بود. از یک قطعه سیم ساده تا سوختن موتور می‌‌تواند دلیل این خرابی باشد. وقتی وسیله برقی شما روشن نمی‌شود، باید بدانید که سوختن موتور آخرین احتمالی است که باید بررسی شود، چرا که اصولاً در فرآیند تعمیر ابزار برقی این ایده وجود دارد که قسمت اعظمی از خرابی‌ها ناشی از یک عیب کوچک هستند.

از این رو در اولین قدم به سراغ کلیدها و اتصالات بروید. چک کردن سالم بودن تمام کلیدها و اتصالات شما را وارد مرحله بعدی خواهد کرد. این که برق در تمام شبکه‌ی داخل تجهیز به درستی جابه‌جا می‌شود. پس از یک اهم متر بردارید و در تمام اتصالات سیم‌ها با پانانه‌های الکتریکی موجود اهم و در پی آن سالم بودن اتصال را چک کنید. گاهی پیش می‌آید که وجود گرد و خاک بسیار زیاد در دل تجهیز مانع از کارکرد صحیح آن باشد. پس یک باد مختصر در تجهیز خود داشته باشید.

 

فروشگاه-آنلاین-دریل-مگنت-WWW.DRILL-MAGNET.COM-2

تعمیر مینی بوش و تعمیر فرز بوش

 

در تعمیر ابزار برقی وقتی وارد مراحل گوناگون در چک کردن اجزای برقی هستید، ذغال‌ها و فنرها را از یاد نبرید. گاهی یک ذغال خراب شده و یا تمام شده می‌تواند دلیل بر خرابی دستگاه شما باشد. و در نهایت پس از بررسی تمام اجزای کوچک و بزرگ برقی در تجهیز می‌توان به عملکرد ناقص موتور پرداخت. شاید در این مرحله از تعمیر ابزار برقی، آنقدر بد شانس شده‌اید که موتور دستگاه شما سوخته باشد.

 

  • ابزار برقی با تمام قدرت کار نمی‌کند

در تعمیر ابزار برقی ماجرا صفر و یک نیست. اینکه یک دستگاه کار می ‌کند یا نمی ‌کند، همه‌ی ماجرا نیست. گاهی پیش می‌آید که دستگاه با تمام قوا کار نمی‌کند، به قول خودمان جان ندارد. در این حالت اگر دستگاه از سیستم شارژی بهره می‌برد، سالم بودن باتری‌ها را در نظر داشته باشید.

در غیر این صورت، زغال‌های کهنه و یا کارکرده، عدم اتصال صحیح بین اتصالات برقی نیز می ‌توانند مانع از برق‌رسانی کامل موتور باشند. گاهای یک گیر کوچک نیز می‌‌تواند مانع از کارکرد قدرتمند دستگاه بشود. اشکالی که در مسیر تعمیر ابزار برقی وارد فضاهای مکانیکی خواهد شد.

  • بوی سوختگی در ابزار شما پیچیده است

اگر ابزار شما همچنان با تمام قدرت کار می‌کند؛ اما بوی نامطلوب و گاهی شبیه سوختگی از آن خارج می‌شود، نشانه‌ی خوبی نیست. در تعمیر ابزار برقی هر بوی تولید شده از ابزار باید مورد بررسی قرار گیرد. بوی سوختگی نشانه‌ی آغاز سوخته شدن موتور است و اگر پیگیری نشود، موتور سوخته‌ی ابزار برقی در دست شما خواهد ماند. البته هر بویی ناشی از عدم عملکرد صحیح موتور نیست ولی می‌تواند تولید نگرانی کند.

  • بوی سوختگی و یا نامطلوب می‌تواند از یک تسمه‌ی فرسوده و یا بروز اتصال و سوختن عایق‌ها در قلب تجهیز برقی باشد. این ماجرا جای نگرانی ندارد؛ اما باید مرتفع شود.
  • بوهای نامعقول می‌توانند ناشی از سوختن خازن‌ها نیز باشند. این موضوع باید با جدیت بالایی مورد ارزیابی قرار گیرد.
  • داغ شدن بیش از اندازه‌ی ابزار نیز می‌تواند دلیل تولید بوهای نامطبوع باشد.

تعمیر ابزار برقی

 

  • بروز صدا های نامعقول از تجهیز

وقتی با ابزار خود دست به کار هستید، احتمالاً صدای کارکرد آن را به خوبی می‌شناسید. از این رو هرگونه صدای متفاوت شما را حساس خواهد کرد. چرا که صدای متفاوت می‌تواند دلیل بر کارکرد ناقص و یا همراه با عیب دستگاه باشد. هر صدای نامعقولی در واقع هشداری است که باید با رویکردی جدی مورد ارزیابی قرار گیرد. عدم روغن‌کاری صحیح، خرابی در چرخ‌دنده‌ها، خرابی در تسمه، خرابی بلبرینگ‌ها و… از دلایل عمده در سر و صداهای نامربوط در تعمیر ابزار برقی هستند.

در تعمیر ابزار برقی باید حساسیت‌های همیشگی داشته باشید. به هر صورت ابزار شما عصای دستان شما، در قلب کارهای سنگین هستند و هر گونه کوتاهی می‌تواند باعث خسارت‌های جدی در روند جاری فعالیت‌های حرفه‌ای شما بشود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.