معرفی ابزار

اره ی فارسی بر انواع و اطلاعاتی درباره آن

اره ی فارسی بر انواع و اطلاعاتی درباره آن

در ادامه ی این مطلب در مورد انواع اره ی فارسی بر توضیحاتی خواهیم داد تا مختصری با انواع مختلف آشنا شوید. اره فارسی بر یک ابزار فوق العاده و کارا برای همه ی کارگاه های صنعتی و نجاری است.

زیرا که امکان زدن برش های مختلفی مانند بارش های عمودی، افقی و فارسی را امکان ‌پذیر می ‌سازد.

انواع اره ی فارسی بر کدامند؟

1 – شرکت های تولید کننده ی ابزار به دنبال قابلیت های جدید در این دستگاه ها و وسایل هستند و با کمک از تکنولوژی و فناوری های نوین هر روز شاهد ابتکارات بیشتری در این زمینه هستیم. در اره فارسی بر هم این روند همچنان ادامه دارد.

در مدل فارسی بر ثابت نیرو به صورت مستقیم یا با واسطه ی چرخ دنده ها از موتور به تیغه انتقال می ‌یابد. جهت برش در این اره از سمت بالا به پایین است و استاد کار به راحتی می ‌تواند خط برش را مشاهده کند.

قابلیت‌ هایی چون برش زاویه در دو جهت افقی و عمودی به صورت برش راسته، برش اریب، برش فارسی باعث شده که استاد کاران بخصوص اساتید نجاری و درودگری رغبت بیشتری به استفاده از این دستگاه نشان دهند.

قابل ذکر است که موتور مورد استفاده در این نوع اره فارسی بر در دو مدل آرمیچری و دینامی عرضه می گردد.

در مدل دینامی قدرت کمتری در هنگام برش وجود دارد و صدای کمی هم تولید می ‌کند.

در این نوع برش باید اجازه دهید دستگاه به دور مناسبی برسد و بعد برش را انجام دهید. اما در موتورهای آرمیچر قدرت و سرعت بیشتری را هنگام کار با اره مشاهده می کنید.

از مزایای این اره می توان به قابلیت حمل آسان به خاطر سبک وزن بودن آن نام بود. همچنین داشتن محافظ تیغه و خروجی گردگیر از امکانات اره فارسی بر ثابت است.

اره فارسی بر کشویی

هرچند که در برش عرضی با اره فارسی بر همیشه محدودیت وجود دارد اما شرکت‌ های تولیدکننده، مدل های جدیدی از فارسی بر ثابت را تولید کردند، که عرض بیشتری از چوب را با استفاده از گذاشتن ریل در این دستگاه امکان پذیر می سازد.

چون استاد کاران مخصوصا نجاران نیاز به دامنه ی برش بیشتری برای تخت های عریض دارند.

طراحان دست از تلاش نکشیدند و اره فارسی بر را مجهز به بازو کردند، که در این نوع از اره تلاش شده است که محدودیت های حرکتی که در مدل ریلی وجود دارد در این دستگاه برطرف شود.

اره فارسی بر کشویی دو طرفه

این اره نسل جدید تری از اره فارسی بر کشویی محسوب می شود. این اره برای برش از دو طرف خم می شود از چپ و راست. پس بدون حرکت دادن قطعه ی کار، می توان قطعه را از هر دو طرف برش داد.

در اغلب فارسی بر های ثابت امکان برش زاویه در حالت عمودی فقط در سمت چپ وجود دارد. اما در مدل های کشویی دو طرفه امکان حرکت تیغه به سمت راست هم وجود دارد.

در ضمن قبلا در هنگام برش قطعه، برای نمایش خط برش از لیزر استفاده می کردند اما امروزه از تکنیک سایه برای نمایش خط برش استفاده می کنند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.